Kedves Szülők,

Az Életfa Iskola minden tanítási napon biztosítja diákjai és munkatársai számára a déli főétkezés iskolában való igénybevételének a lehetőségét.

Az ebéd megrendelése és lemondása 2020. november 1-től az E-menza rendszer használatával történik.

A regisztrált felhasználók az eletfa.e-menza.hu weboldalon érhetik el a rendszert.

1. Menüválaszték

Az ebédet a GESZ főzőkonyhája biztosítja, jelenleg naponta egyféle menü választható.

2. Étlap

Az on-line felületen láthatják a főzőkonyha által kínált és már véglegesített menüt, de lehetőség van olyan napokra is étkezést rendelni, amelyekre a menü még nincs feltöltve.

Az étlapon a menü összetételének megadásán kívül feltüntetésre kerülnek az allergén összetevők is.

Az étlap hetente kerül publikálásra az E-menza rendszerben.

3. Az ebéd ára

Tanulóink naponta 396 Ft-ért vehetik igénybe az étkezést.

A kedvezményes étkezésre jogosultak az ebédet a rájuk vonatkozó kedvezményes áron rendelhetik. A kedvezményes étkezés másra nem ruházható át, így hiányzás esetén a szülő feladata és felelőssége a megrendelt ebédet a lehető legkorábbi időpontban lemondani.

4. Az E-menza rendszer használata

4.1. Regisztráció

Az E-menza felületet csak regisztrált felhasználók kezelhetik, így ebédet rendelni és a megrendelt menüt utóbb a rendszerből kiolvasni csak regisztrált felhasználó tudja. Egy diákhoz több felhasználó is regisztrálhat (anya, apa, más személy), fontos azonban tisztában lenni azzal, hogy szóhasználatában a rendszer a diákhoz rendelt összes regisztrált felhasználót szülőként kezeli. A regisztrált szülő az iskolánkba járó összes gyermekének az ebédrendelését ugyanazon a regisztráción keresztül tudja kezelni.

A regisztráció a „Regisztráció” gomb megnyomásával kezdeményezhető és alapesetben az alábbi 2 lépést foglalja magába:

  • Egy, a későbbiekben felhasználónévként funkcionáló, a regisztráló személy által olvasott e-mail cím és egy választott jelszó megadása.
  • A diák regisztrációs kódjának a rögzítésével a regisztrációt végző személy és az érintett diák összekapcsolása. Testvérek esetén, mindegyikük regisztrációs kódjának a megadásával ugyanahhoz a felhasználóhoz több diák is hozzárendelhető.

Az étkezést az előző tanévben is igénybevevő diákok, valamint az induló, új osztályba érkezők regisztrációs kódját az iskola automatikusan az érintett szülők rendelkezésére bocsátja. A többi diák vonatkozásában egy, az eletfa.iskola@gmail.com címre írt e-mailben szükséges jelezni az étkezésbe való bekapcsolódás szándékát, mely alapján a regisztrációs kódot legeneráljuk és megküldjük.

4.2. Személyes adatok megadása, jelszó módosítása

Sikeres regisztrációt követően a képernyő jobb felső sarkában a felhasználó nevére kattintva és a „Személyes adatok” funkciót kiválasztva kérjük a személyes adatokat megadni. Az itt megadott e-mail címre kerül a továbbiakban kiküldésre minden rendszerüzenet, illetve díjbekérő.

A felhasználó nevére kattintva és a „Jelszó módosítása” funkciót választva tudják a regisztrált felhasználók a jelszavukat módosítani.

4.3. Kedvezményre jogosító igazolások feltöltése

Alanyi jogon járó kedvezményes diákétkezést a jogosultság igazolása esetén lehet igénybe venni.

Kérjük, hogy a kedvezmény iránti igényüket és jogosultságot igazoló dokumentumokat az eletfa.iskola@gmail.com e-mail címen nyújtsák be.

A benyújtott igazolás alapján az iskola elbírálja a jogosultságot és megfelelőség esetén beállítja a kedvezményt, illetve – amennyiben az releváns – a kedvezményezett időszakot. Ezt követően az ebéd adagonkénti ára a beállított kedvezmény szerint alakul.

Ha a benyújtott iratok hiányosak és/vagy nem alapozzák meg a jogosultságot, a rendszer kezelője a szükséges korrekció érdekében visszajelzést küld.

4.4. Étkezés megrendelése

Ebédrendelést tetszés szerinti napokra lehet leadni.

Ebédet rendelni a diákhoz tartozó „Étkezés megrendelése” funkciógomb megnyomásával lehet. A megfelelő időtartam bejelölése, majd a „Naponkénti választással” funkció kiválasztása után a világosszürke színnel jelzett napokra kattintva rögzíthető az igény. A választást megkönnyítendő a kurzorral a menü jelére állva az adott ételsor leírása megjelenik a képernyőn.

Célszerű az étkezési napokon végigmenve a közzétett étlappal lefedett, vagy akár azon túlnyúló teljes időszakra egyszerre leadni a rendelést, ugyanakkor nincs erre vonatkozó kötelezettség, megrendelés bármilyen időtartamra leadható.

A rendelés összeállítását követően a „Fizetés és számlázás” kiválasztása következik, ahol be kell jelölni fizetési módot, illetve be kell állítani a számlázási adatokat. Kérjük, hogy – lehetőség szerint – a bankkártyás fizetést válasszák. (A bankkártyás fizetés 2020. november elején még nem elérhető).

A „Rendelés áttekintése” funkció lehetőséget ad a megrendelés végső ellenőrzésére mielőtt a „Megrendelés véglegesítése” gombbal jelezzük a rendszernek, hogy befejeztük a rendelés összeállítását.

A véglegesített rendelésről a rendszer a felhasználóhoz rögzített e-mail címre a „Rendelés áttekintése” funkcióban megtekintett tartalommal díjbekérőt küld.

4.5. Megrendelt étkezés kifizetése, számlázása

Bankkártyás fizetés esetén a rendszer a fizetést az OTP Bank fizetési oldalára irányítja át, így a kártyás fizetés teljesen biztonságos. A banki oldalra történő átirányítás azt is jelenti, hogy az E-menza rendszer nem kezeli az Önök bankkártyáinak adatait.

Amennyiben átutalással kívánnak fizetni, a díjbekérő alapján kérjük a megrendelés ellenértékét az Életfa Iskola OTP Banknál vezetett 11749039-20091585 számú bankszámlájára átutalni.

Amennyiben több díjbekérőt vagy több diák javára kívánnak utalást teljesíteni, kérjük, hogy az utalásokat ne vonják össze, egy utalásban csak egy diák javára történjen befizetés.

Az utalások pontos beazonosíthatósága érdekében a közleményben nagyon fontos mindenkor megadni az érintett diák teljes anyakönyvezett nevét és oktatási azonosítóját. A befizetések párosítását automatizmus segíti, aminek a hatékony működéséhez elengedhetetlen az oktatási azonosító szerepeltetése a közleményben, ezért kérjük, hogy erre fokozottan ügyeljenek.

A befizetés egyértelmű beazonosításának eredményeként a rendszer számlát állít ki, mely nem kerül e-mailben kiküldésre, de a „Pénzügyek / Számlák” menüpontban azonban bármikor megtekinthető, letölthető, nyomtatható.

A rendszer jól kezeli azt is, ha az utalás díjbekérő nélkül történik vagy az utalt összeg eltér a díjbekérőn megadottól. A megrendeléssel nem lekötött többletbefizetést a rendszer előlegként kezeli, és ekként szerepelteti a számlán is. Utóbb, amikor egy korábbi többletbefizetés terhére ad le megrendelést a felhasználó, a díjbekérőn csak a pluszban befizetendő összeg szerepel. Mindez azt jelenti, hogy az új rendelési felület mellett is van lehetőség arra, hogy valaki akár több hónapra előre kifizesse az ebéd árát.

Nagyon fontos viszont ügyelni arra, hogy amennyiben az adott napra megrendelt étkezés ellenértéke nincs kiegyenlítve, a rendszer automatikusan lemondja az adott napi étkezést és egészen addig így tesz a további napokkal is, ameddig a megrendelt étkezés ellenértéke be nem érkezik. A tartozás miatti lemondásról a rendszer e-mailben értesítést küld.

4.6. Megrendelt étkezés módosítása

Egy már valamely napra leadott megrendelés az előtte lévő munkanapon 9:00 óráig, – amely hétfő esetében péntek 9:00 órát jelent –, igény szerint módosítható. 9:00 órakor a rendszer automatikusan véglegesíti az addigi választásokat.

Rendelési értéket is érintő módosítás esetén a rendszer szükség szerint díjbekérőt küld és – ha szükséges – utóbb helyesbítő számlát állít ki.

5. Egyéb információk

Az E-menza rendszerbe belépve, a Súgó menüpont szövegének alján levő linkről letölthetik a felhasználói kézikönyvet is.

Az ebédrendeléssel kapcsolatban minden olyan kérdést vagy problémát, ami felmerül, de amelyre nem kaptak választ, legyenek szívesek az eletfa.iskola@gmail.com címen jelezni nekünk.