Művészeti nevelés

„Hozzon a gyerekeknek mindenki, amit tud: játékot, zenét, örömet. De, hogy mit fogad el: azt bízzuk rá. Csak az a lelki táplálék válik javára, amit maga is kíván.” (Kodály Zoltán)

A művészetek hangsúlyossága az iskolai nevelésben a személyiségfejlesztés fontos eszközeként, többek között az érzelmi intelligencia fejlesztését is szolgálják. Iskolánkban elsősorban a zene, a vizuális kultúra, és a mesejáték, a tánc jelenik meg dominánsan a nevelésben.

A vizuális nevelés alapvető feladata a népművészet és képzőművészet alkotásainak, szimbólumrendszerének megismerése, az esztétikai érzék alakítása, a különböző technikák megismerésével a kreativitás fejlesztése. A gyermekeket arra ösztönözzük, hogy változatos technikával merjék bátran kifejezni önmagukat, és képzeletük görcsöktől és kötöttségektől függetlenül, konvencióktól mentesen, szabadon szárnyaljon.

Az iskolai nevelés-oktatás során a gyerekek nyitottabbá kell, hogy váljanak környezetük szépségeinek felfedezésére, befogadására, és tudatosulnia kell bennük a környezetvédelem felelőssége.

Az alapfokú művészetoktatás jelenleg zeneművészeti ágon működik. Ez a feladat bővíthető távlatilag képző-, ipar-, tánc-, szín-, és bábművészeti ágon is.

A zenei képzés során elsősorban a klasszikus zenével ismerkednek a gyerekek. Heti 1,5 órában szolfézst tanulnak, és kétszer fél órában egyéni foglalkozás keretében hangszert tanulnak. A hangszeres oktatás jelenleg furulya, fuvola, klarinét, zongora, hegedű, gordonka, oboa, szaxofon, kürt, trombita, szintetizátor-keyboard tanszakokon folyik..

A zeneoktatással többek között az a célunk, hogy fejlesszük a gyerekek esztétikai érzékenységét, nyitottságát és igényességét a zene iránt.

A művészi megjelenítés módjait ismertetjük meg a gyerekekkel, alkalmazkodva az egyéni képességeikhez, és egyéni beállítódásukhoz. A kamarazenélés lehetősége kiemelten fejleszti az együttműködés képességét, az érzelmi és társas intelligenciát.

Valamennyi gyermek játszik hangszeren. A zenei nevelés a „Legyen a zene mindenkié!” kodályi gondolat jegyében folyik, amelynek lényege a sokoldalú személyiségfejlesztés, és alapvető célja a zenei műveltség megalapozása.

A zenetanulás hatékonyan fejleszti más területeken is a tanulási képességeket.

Az a célunk, hogy a gyerekek szeressék a zenét, és mindenki a maga képességei szerint művelője is legyen a zenének. Tudják kifejezni magukat a zenében, örömteli sikereket érjenek el hangszerük megszólaltatásában.